Intézmény Fenntartója

ESZTERGOMI TANKERÜLETI KÖZPONT

2500 Esztergom Széchenyi tér 6.

képviseli: Muszela Szabolcs

Tel.:+36 33 795 227

email.: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Web.:https://kk.gov.hu/esztergom

A tankerület/iskola adószáma:

15839156-2-11

 

Krókusz Project

Magyar Falu Program

Határtalanul

Iskolánk sikeresen pályázott a Bethlen Gábor Alap Határtalanul programja keretében egy 5 napos Erdélyi kirándulásra. Minden 7. osztályos tanulónak lehetősége nyílik egy tartalmas programon részt venni, 2023. május. 8-től 13-ig. Együtt utazunk Piliscsév és Leányvár iskoláinak tanulóival, 35 diák és 5 pedagógus.

Programunk:

1. nap: Kalotaszentkirály népművészete, kalotaszegi mulatság.

2. nap: Kürtőskalács sütés, lovaskocsizás, kalandok a Varjúvárnál a Turul Hagyományőrzőkkel, majd utazás a mezőségi Székre.

3. nap: látogatás a “Hollandnál”, a széki templom, Rúzsa Sándor sírja és örmény templom.

Szamosújváron, a Kallós Múzeum Válaszúton, a Bánffy-kastély Bonchidán.

4. nap: Tordai sóbánya, Tordai-hasadék, Torockó.

5. nap: Kolozsvári városnézés, hazautazás.

Együttműködő partnerünk a Csillagösvény Utazási Iroda, a program címe: Ősöktől örökölt kincsestárak: Kalotaszeg és Mezőség.

Budapesti Fesztivál Zenekar

Kémiai kísérletezés 2024. febr. 22-én, a Kesztölci Kincses József Általános Iskolában 

Az iskola meghívására szenzációs, érdekes kémiai kísérleteket láthattak a 6-7-8. osztályos tanulóink Keil Andrea matematika- kémia szakos tanár és Pavelkáné Petrik Gizella matematika-kémia óraadó pedagógus jóvoltából.

A 6. évfolyamban még nincs külön kémia tantárgy, ők a természetismeret tantárgyon belül kapnak ízelítőt a kémia tudományából. Megismerhetnek néhány laboratóriumi eszközt (lombik, kémcső, főzőpohár, borszeszégő,…stb.), a vegyszereket, tisztítószereket kísérő piktogramokat, a kísérletezés szabályait.

 A kísérleteket bemutató órán a tanulók érdeklődve követték az eseményeket, bizonyára néhányan kíváncsiak lettek a kémia tudományára. Az órán aktívan vehettek részt. Voltak, akik kipróbálhatták az egyszerű kísérleteket, mint pl. a vízbontást egy egyszerű műanyag pohárban elem segítségével. Láthattak példát az oxigén előállítására, láthatták a gyújtópálca égését levegőn, majd tiszta oxigénben, megfigyelhették a papírlappal történő fizikai, illetve kémiai változást, - mikor változott meg a papír alakja, formája, színe, ám papír maradt - mikor keletkezett más, új anyag  ( papír tépése, papír égetése).

A 7. és 8. osztályosok nagy várakozással foglalták el a helyüket az órán. Az ő esetükben a kísérlet a tanultak alátámasztása, közvetlen megfigyelése, és abban való részvétel volt. Ezeknél az osztályoknál is néhányan, tanári felügyelet mellett, kísérletezhettek. Élvezettel végezték el a magnézium szalag égését, az égéstermék szemrevételezését, a víz bontását egyenárammal. Megtapasztalhatták a különböző kémhatású anyagok kimutatását különböző indikátorokkal, a közömbösítés folyamatát, láthatták a nátrium vízzel való reakcióját és a keletkezett nátrium-hidroxid kémhatását igazoló indikátor színváltozását. Bemutatásra került a hidrogén előállítása, és kimutatása durranógázpróbával, az oxigén előállítása és kimutatása parázsló gyújtópálcával. Örömmel tapasztalhattuk, hogy a közvetlenül bemutatott kísérletek mély nyomot hagytak bennük. Érdekesnek, élményszerűnek találták az órát, amit azzal is kifejeztek, hogy „bárcsak gyakrabban lehetne kísérletezni!”, kémiai ismereteiket nemcsak elméleti, hanem gyakorlati úton is megszerezni.

Köszönjük a lehetőséget!